 |
Cele główne pracy biblioteki MSP nr 9.
1. Kształtowanie umiejętności uczniów w zakresie samodzielnego
wyszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji za pomocą
warsztatu informacyjno – bibliograficznego.
a) rozwój edukacji i kultury czytelniczej przez doradztwo
w wyborach czytelniczych
b) wdrażanie do pracy z książką i innymi rodzajami dokumentów
c) działalność informacyjna w czytelni
d) sukcesywne wzbogacanie księgozbioru pod kątem rozbudowy warsztatu
informacyjno - bibliograficznego
e) tworzenie opisów katalogowych książek
f) wprowadzanie opisów katalogowych do komputera
g) tworzenie systemu komputerowej obsługi czytelnika
h) pomoc uczniom przy korzystaniu z ICIM
i) tworzenie kartotek i teczek tematycznych
2. Uczenie dzieci i młodzieży aktywnego odbioru dóbr kultury.
a) propagowanie książek i piśmiennictwa
b) wzbogacanie księgozbioru biblioteki
c) udostępnianie pomieszczenia czytelni na ekspozycję
prac plastycznych uczniów
d) współpraca z MBP w Knurowie
3. Inspirowanie uczniów do rozwijania zainteresowań.
a) współpraca z wychowawcami klas w poznawaniu uczniów
i ich preferencji czytelniczych
b) aktualizacja wykazu książek polecanych
c) sukcesywne powiększanie księgozbioru
d) kształcenie umiejętności wyszukiwania informacji na dany temat
e) przeprowadzenie konkursów czytelniczych
f) przygotowywanie literatury na konkursy organizowane
w szkole i poza szkołą
g) zachęcanie uczniów do korzystania ze zbiorów biblioteki
h) pomoc uczniom w doborze literatury
i) prowadzenie KOŁA PRZYJACIÓŁ BIBLIOTEKI
j) prowadzenie zajęć w ICIM dla dzieci przebywających w świetlicy
szkolnej
4. Kultywowanie tradycji narodowej kraju, regionu, miasta, szkoły.
a) gromadzenie materiałów nt. symboli narodowych, świąt państwowych,
polskich obrzędów i zwyczajów
b) organizowanie wystaw dotyczących tradycji rodzinnych związanych z
polską obyczajowością i imprez okolicznościowych
c) rozbudowanie działu dotyczącego imprez i uroczystości szkolnych
d) gromadzenie materiałów nt. Knurowa i regionu
e) inspirowanie zainteresowań uczniów historią i kulturą naszego regionu
f) prowadzenie kroniki biblioteki
5. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczyciela – bibliotekarza oraz
pomoc we wzbogacaniu warsztatu pracy innych nauczycieli.
a) udział nauczyciela - bibliotekarza w różnych formach doskonalenia.
b) współpraca z nauczycielami bibliotekarzami innych szkół
w Knurowie
c) wzbogacanie warsztatu pracy przez tworzenie pomocy dydaktycznych
d) wzbogacanie działu literatury metodycznej
e) opracowanie literatury metodycznej
f) gromadzenie scenariuszy imprez i uroczystości na potrzeby nauczycieli
g) poradnictwo w wyszukiwaniu literatury metodycznej dla nauczycieli
kształcących się
h) gromadzenie materiałów dotyczących oświaty oraz zmian programowych.
6. Gromadzenie i opracowywanie zbiorów.Statystyka czytelnicza. Praca
administracyjna.
a) uzupełnianie zbiorów i opracowywanie nowości, uzupełnianie
komputerowej bazy danych
b) prenumerata czasopism
c) konserwacja książek zniszczonych, systematyczne wykreślanie ubytków
d) analiza kartoteki czytelników – przegląd kart czytelniczych przez
bibliotekarza
i wychowawców klas
e) prowadzenie statystyki dziennej, półrocznej i rocznej
f) prowadzenie dziennika biblioteki
g) pisanie sprawozdań – sprawozdawczość półroczna i roczna
h) uzgadnianie wartości księgozbioru z ewidencją księgowości
i) dbanie o estetykę wypożyczalni i czytelni
j) pozyskiwanie darów od sponsorów i czytelników
|
 |